tai oikeammin vanhempain puolituntinen oli tämän viikon alussa koululla. Paikalla minä, Juniori ja nykyinen opettaja.
Ensin kyseltiin, kuinka Juniori on viihtynyt koulussa, onko kavereita ja onko häntä kiusattu. Koulussa on viihdytty, kavereita on ja kiusatuksi ei ole tullut.

Sitten opettaja kertoi kuinka siellä on Juniorilla mennyt, eli siis hänen mielestään paljon paremmin, mitä hän osasi edes odottaa, vaikka edellinen opettaja olikin kertonut Juniorista ja kehunut Juniorin kouluvalmiuksia ja sosiaalisia taitoja. Juniori lukee ja laskee hyvin.

Syksyn tällä hetkellä ainoista matematiikan kokeista on tullut pistettä vaille täydet, äidinkielestä on tullut täydet ja toisesta kahta pistettä vaille täydet pisteet. Kaksi pistettä oli vähennetty kirjoitusvirheiden takia, sillä Juniori sekoittaa usien Y:n ja Ö:n kirjoituksissa. Juniori usein kysyy minulta kumpi Ö tulee, kun kysyn, että mitkä kaksi Ö:tä on olemassa, niin hän näyttää Y:tä ja Ö:tä, tämä juontaa juurensa Juniorin entiseen puheeseen, sillä sielläkin meni niin helpolla sekaisin Y ja Ö ja kyllä välillä vieläkin huomaa, että väärä kirjain puheessa vieläkin vilahtelee, vaikka selvän täysin puheesta saakin.

Opettajalta kyselin, että onko jokin osa-alue joka on heikompi kuin muilla ja hän sanoi, että käsiala on luokan huonoimpia vaikkakaan ei huonoin. Opettaja oli myös sitä mieltä, että toimintaterapiasta ei olisi haittaa hienomotoriikan osalta. Muuten siis koulu sujuu hyvin ja tämän opettajan mielestä Juniori jatkaa ehdottomasti normaali koulussa jatkossakin. Muutaman viikon päästä on sitten yhteispalaveri erityisopettajan, nykyisen opettajan, minun ja Juniorin kesken, silloin sitten jälleen lisää kuulumisia.